fredag 30. desember 2011

Siste padletur i 2011?

Etter flere dager med storm og kuling ble det en fin dag. Rundt 0 grader, sol og klart og ca 3 sekm vind. Jeg testet den store wingåren og 101, en kjekk kombinasjon. Når en drar til så går det skikkelig unna. Kjente også at det var bra for den rustne balansen etter mye padling med trege plastflåter. Traff to andre padlere som sneglet seg avgårde i havkajakk på vannet - en dårlig kombinasjon når vannet er flatt.

Gjennom de smale partiene av vassdraget så gikk vannet som en grad 1 elv. På tilbakeveien brøt jeg regelen om maks 5 km/t, når jeg cruset i en ca 12-13 km/t medstrøms gjennom sundene. Totalt en ca 15 km padling i raskt tempo. På bryggen hadde det lagt seg ett tynt lag med is når jeg steg i land. Fikk meg også ett forfriskende bad i 5 graders vann på tampen av padleåret 2011.

Vil til slutt få ønske alle medpadlere en riktig fin nyttårsfeiring og ett enda bedre padleår i 2012!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar