søndag 5. juni 2011

VKV 102 - Del IV

Da ble det endelig premiære i 102en. Det hadde blitt "kranglet" om hvem som skulle få padle 102en først i lang tid. Eldstemann trakk det lengste strået og satte seg godt til rette i kajakken som var i overkant livlig, såpass at han gikk ut av kajakken uten mer en såvidt å ha sluppet bryggen. Minstemann nøyde seg med en forsiktig sving inne i bukten.
Jeg hadde utrustet meg med Ursuit MPS så jeg tro til å drog av gårde med de laveste høye fremdriftstak jeg noen gang har satt. Problemet var å få en fornuftig exit fra bryggen, og når det var tilbakelagt så var det å få kajakken opp i en såpass fart at stabiliteten ble bedre.

Heldigvis sitter det lave støttetaket sånn noenlunde så jeg klarte første sving ut på vatnet uten bading. Etter flere turer så ble det faktisk ikke bading på noen av turene.


Kajakken krever 100% konsentrasjon og jeg tør ikke dra til for mye, men kajakken responerer nydelig når en drar på.

Ett utrolig kjekt tilskudd i kajakkrederiet som helt sikkert vil gi mye padleglede i langt tid fremover både for meg og guttene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar