fredag 11. november 2011

VKV 102 - Padling i ustø og rask kajakk

For havpadlere som er vant med tunge, stabile og trege kajakker fremstår ofte flattvannskajakker som uoverkommelig ustødige.

Da jeg prøvde den første flattvannskajakken som var en Stuer Fenja slo det meg hvor raske disse kajakkene var. I tillegg til å være ypperlige kajakker til å trene fremdriftstak og få lavt støttetak til å sitte som ett skudd, gir de også glimrende balansetrening. Alle disse ferdighetene kan som kjent også være nyttige i en havkajakk;-).

Etter å ha blitt bekvem i VKV 101 tok vi skrittet ut å kjøpte oss en mer krevdende kajakk i vår. I juni var det såpass varmt i vannet at vi turde å padle kajakken.

Jeg var sikker på at her blir det velt, men jeg klarte å holde meg ombord. Her er de første utsøe padletakene i 102 :-).......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar