søndag 30. november 2014

Søndagstur med SKK


Våknet i 3 tiden av østavinden ristet i husveggen - må ha vært over 20 sekm. Tenkte dette blir bra til søndagstur, men når jeg våknet var det kanskje 3-4 sekm vind fra sørøst.

Når vi startet turen i 11 tiden var det imidlertid frisket på igjen til muligens en 7-8 sekm - samme rettning. Det ble motvindspadling til lunsj, avbrudt av at jeg snudde og fant endel fine bølger jeg kunne ta fart på. Etter lunsj skulle det bli skikkelig medvindspadling...


Da var det selvsagt stille. Men det ble en fin padletur på total 18 kilometer, snittfart på 5,7 km, og min toppfart var 10,7.

2 kommentarer:

  1. Min toppfart i dag ble 16.5 kmt og 22,8 i lengde, men det ser ut som om dere hadde bedre vær......

    SvarSlett
  2. 16.5 er imp. Som du ser av turbeskrivelsen stillet det av etter pausen, og vi misset så godt som all medbølgepadling. Det så ut som skikkelig kjekt vestlandsvær hos dere:-)

    SvarSlett