lørdag 11. april 2015

300100


Den noe kryptiske betegnelsen står for 300 mil på 100 dager.

Det er rammen for Karin og Martins eventyrreise langs norskekysten i sommer. Start i Svinesund en gang i mai, med langang i Grense Jacobselv etter ca 100 dager. En ambisiøs plan som skal bli spennende å følge.

Jeg har truffet disse superhyggelige og dyktige padlerne på ASKR to år på rad, i 2012 og 2013, og de er ofte på tur med kajakkene året rundt i den flotte skjærgården utenfor Stocholm.

De skal padle glasfiber VKV Seagull Offshore med karbonforsterket skrog. Min første VKV var også i en slik utgave, som er den sterkeste utgaven.

Min nåværende langturkajakk VKV Seagull Elite er karbonforsterket og jeg stoler 100% på den. Jeg har aldri hatt noen som helst problemer med Eliten, etter endel tusen utpadlede kilometer. Så kajakkvalget er bra.

Det skal bli spennende å følge paret på sin ferd langs kysten. Her er linken til bloggen som etterhvert også vil dukke opp på blogglisten.
Bildet er fra padlingen fra Sverige til Finland i 2009.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar